Jak zacząć myśleć pozytywnie?

Witajcie, żyjemy w dziwnych czasach, w których coraz częściej ludziom brakuje uśmiechu oraz pozytywnego podejścia do życia. Co robić, aby radzić sobie z tym stanem? W dzisiejszym artykule postaraliśmy się przygotować dla was listę kilku, według nas cennych wskazówek, które mogą pomóc wam poradzić sobie z marazmem dnia codziennego, oraz przetrwać ciężkie czasy pandemii.
Zapraszamy również na nasze inne artykuły.

1. Co daje pozytywne myślenie?

Przede wszystkim odpowiedzmy sobie na pytanie : jaki jest więc sekret takiego stanu?Zanim wskażemy wam kilka cennych wskazówek, do codziennego uśmiechu, chcemy wyjaśnić wam co taki stan w ogóle daje?
Czy jest to jedynie próba ukrycia swoich negatywnych emocji, czy uśmiech na twarzy i lepsze podejście, rzeczywiście coś daje.
Zebraliśmy dla was 8 najważniejszych punktów, które mogą wam pomóc to lepiej zrozumieć.
Zapraszamy również pod adres  https://rosnijwsile.pl/35-powodow-i-korzysci-z-budowania-pozytywnego-nastawienia/ aby poczytać o innych zaletach  takiego stanu.

Po 1. Pomaga zmniejszyć lęk przed porażką
Kiedy jesteś pozytywną osobą, twoje obawy zaczynają maleć. Nie zadręczasz się tym, co się wydarzy, tylko idziesz z uśmiechem przez życie.
Wiesz, że nawet jeżeli coś się stanie – będzie to dla ciebie pozytywna lekcja, która może cię czegoś nauczyć.

Po 2. Wywrzesz lepsze pierwsze wrażenie na ludziach
Nie ma co ukrywać, że osoba z uśmiechem, z pozytywnym podejściem, będzie lepiej odebrana przez ogół społeczeństwa. Jeżeli potrafisz pokazać się ludziom ze swojej życzliwej i dobrej strony, oni również lepiej cię odbiorą. Zdobywasz wyższe poczucie spełnienia, niż osoby które zmagają się z natrętnymi myślami i pesymizmem 

Po 3. Paradoksalnie : myślisz mniej, ale bardziej jakościowo
Jednym z powodów złego życia u ludzi są ich myśli, jak to się mówi : wszystko zaczyna się w głowie i coś w tym jest. W pozytywnym podejściu nie chodzi tylko o to, by zamieniać swoje myśli na inne,
ale i by w ogóle ograniczyć myśli, a zamiast tego cieszyć się życiem.
Nie przejmujesz się każdą jedną rzeczą, akceptujesz że nie na wszystko masz wpływ i po prostu cieszysz się dniem.

Po 4. To, co dasz ludziom, częściej do ciebie wróci
Osoby pozytywne dużo częściej chcą się dzielić, a nie tylko brać od innych. Im więcej jesteś w stanie dać od siebie, uśmiechu, życzliwych gestów oraz chęci pomocy, tym częściej inni pomogą tobie.
Czy to nie idealna wymiana

Po 5. Częściej ryzykujesz, łatwo ci przejść barierę „strefy komfortu”
Jak już wspomnieliśmy, takie osoby są w stanie łatwiej ryzykować, nie kalkulują tyle, nie rozmyślają tylko biorą życie takim, jakie jest. I przez to, dużo częściej wygrywają. Strach zazwyczaj jest tylko w naszej głowie i w dodatku bywa niepotrzebnie wyolbrzymiany.

Po 6. Spełniasz swoje marzenia i cieszysz się życiem
Będąc taką osobą skupiasz się częściej na marzeniach, na samo rozwoju i na tym aby wzrastać.
Masz lepsze życie i jesteś w stanie się nim dzielić.

Po 7. Prowadzisz znacznie zdrowsze życie
Osoba pozytywna rzadziej będzie miała potrzebę, żeby tłumić emocje, częściej zamiast tego sięgnie po coś zdrowego, żeby po prostu być w lepszym stanie. Lepiej będzie się wysypiać i częściej będzie odsuwać od siebie negatywne bodźce.
Łatwiej rzucić ci nałogi i nie musieć do nich wracać

Po 8. Po prostu żyje ci się łatwiej
Nie ma co ukrywać, że takie osoby Po Prostu, mają łatwiej, ponieważ ściągają z siebie ten cały bagaż myśli, analiz, gniewu i ciągłego poczucia bycia niewystarczającym. Wiesz, że jedyną osobą którą możesz zmienić, jesteś ty sam, więc skupiasz się na swoim życiu i jego dobrych stronach.

Jeżeli zauważasz w swoim życiu, że brakuje ci tych cech, lub wręcz jesteś całkowitym przeciwieństwem osoby pozytywnej, poniższe porady mogą pomóc ci choć trochę poprawić obecny stan.
Czytaj dalej! 😉

2. Jak BYĆ więc bardziej pozytywnym?

Zaciekawiony tym, co daje pozytywna postawa? Musisz wiedzieć, że zalet takiego stanu rzeczy jest znacznie, znacznie więcej to jedynie kilka najważniejszych postaw, ale 
przewagę takiego stanu nad marazmem można wyliczać godzinami.

Nie każda osoba jednak potrafi żyć w taki stanie, lub odnaleźć w swoim życiu choćby cień pozytywności, 
– przez swoją sytuacje
– przez natrętne myśli
– przez ludzi wokoło
– przez uzależnienia

Mamy więc nadzieję, że nasze 6 punktów pomogą Ci zacząć pracę nad tym stanem.
Wystarczy że zastosujesz przynajmniej 1 punkt, by zmienić swoje życie na lepsze.Zachęcamy też do szukania informacji o tym na własną rękę. Zaczynamy! 😉

Po 1. Zacznij zmieniać swoje nawyki
Spójrz na życie, którym żyjesz obecnie i zastanów się, jakie czynniki najbardziej wpływają na to, że czujesz się źle? 
Być może się nie wysypiasz, lub często denerwujesz się błahymi problemami?Dobrym pomysłem byłoby popracowanie nad zmianą swoich własnych nawyków.
– Postaraj się częściej chodzić na spacery, w miejsca które lubisz- Szukaj okazji aby robić to, co sprawia ci przyjemność- Wybieraj bardziej jakościowy filmy, nad zapychaczami czasu
– Wybieraj częściej zdrowe produkty i odsuwaj od siebie te, które dadzą ci ulgę, ale długotrwale cię osłabią- Wybieraj noc, zamiast dnia. Wysypianie się, zamiast nieregularnego snu.
Nawet, jeżeli nie uda ci się utrzymać dobrych nawyków za pierwszym razem, próbuj dalej.
Codziennie stajesz przed wyborami zrobienia dla siebie czegoś dobrego. Jeżeli chcesz mieć dobre życie, troszcz się o siebie i wybieraj dla siebie to, co będzie lepsze. Jeśli uda ci się wprowadzić choć jedną zmianę trwale w swoje nawyki, już będziesz postrzegać swój dzień trochę inaczej.

Po 2. Odsuwaj od siebie negatywne osoby, dbaj o dobre kontakty
Ta informacja może wydać się trudna dla niektórych osób, ale przez byciem pozytywnym często powstrzymują nas inne osoby, z naszego środowiska. Zastanów się czy masz wokół siebie kogoś, kto regularnie ściąga cię w dół i na swój sposób jest wampirem energetycznym?
Ktoś kto
– nie cieszy się z twoich sukcesów
– szuka dziury w całym
– non stop jest o coś zazdrosny?Jeżeli tak, pomyśl czy nie lepszym wyjściem byłoby ograniczyć kontakt z taką osobą,
nie próbuj jej zmieniać, resocjalizować – ponieważ to niemożliwe. Nie masz na nikogo wpływu poza tobą. 
Nie musisz zrywać kontaktu od razu, ale zamiast niej skup się i szukaj wokół siebie ludzi, którzy prezentują przeciwne wartości:
– częściej cię wspierają 
– chcą dla ciebie jak najlepiej
– są gotowi cię wysłuchać i ci pomóc.
Otaczaj się takimi osobami coraz częściej a będzie to miało wpływ na Ciebie.
Jak to się mówi „z kim przystajesz, takim się stajesz” przy ludziach dobrych rzadziej mamy ochotę na negatywne myśli.

Po 3. Szukaj okazji, by robić dobre rzeczy i pomagać innym
Jednym z czynników pozytywnego myślenia jest nie tylko troska o swoje problemy, ale przede wszystkim pomaganie innym i pomaganie im wzrastać. Pomyśl co dobrego możesz zrobić dla innej osoby, by nie tylko tobie – ale i jej żyło się łatwiej.
Nie bądź utrapieniem dla innych ludzi, kimś kto zniechęca ich do życia i zrzuca na nich swoje problemy. Staraj się pomagać, bezinteresownie nie oczekując niczego w zamian.Staraj się dbać o ludzi a zobaczysz, że wewnętrznie będziesz czuł się lepiej.
Tworząc dobro, coraz więcej dobra i pozytywności do nas wraca. Jeżeli chcemy zobaczyć zmianę na świecie, na początku sami bądźmy tą zmianą.

Po 4. Naucz się myśleć mniej
Punkt ten może wydawać się dla wielu osób czymś bardzo trudnym, szczególnie jeżeli jesteśmy uzależnieni od myślenia. Wiele ludzi wychodzi z założenia, że muszą kontrolować swoją rzeczywistość, myśleć o długach, problemach rodzinnych, zdrowiu i bliskich non stop by jej nie stracić. W efekcie bardzo często sam natłok myśli odbiera nam siłę do tego, aby działać i aby realnie coś zmienić.
Nasze własne myśli są czymś, co nie pozwala nam się zmienić.

W byciu pozytywnym nie chodzi tylko o to, aby wyrzekać się myśli, ale by intuicyjnie wybierać, by robić to rzadziej. Nie zmienimy świata myślami, nie na wszystko mamy wpływ od razu.Jeżeli mamy napiętą sytuacje, postarajmy się ją załagodzić, jednak szukajmy w swoim życiu momentów, w których możemy być „tu i teraz”.Spacery, zabawa z rodziną, rozmowa z przyjacielem. Szukajmy momentów, by ograniczyć myślenie i powoli zacząć zmieniać je na coś lepszego.
„A może wcale nie jestem taki zły””Może rzeczywiście się uda, tylko muszę trochę poczekać””Może nie warto o tym tyle myśleć, a skupić się na czymś innym””Może ta osoba wcale nie miała tego na myśli”To przykłady lepszych postaw, które pomogą nam odsunąć od siebie przesadne analizy.Które pozwolą nam nie wpadać w błędne koło, ponieważ nie zawsze myśli = rzeczywistość.
Wybierajmy życie w realnym świecie, a nie w swojej głowie. Traktujmy myśli jako coś, co może nam pomóc, a nie ciągnąć nas w dół. Jeśli jakaś myśl jest zbyt natrętna, nie zgłębiajmy jej.

Po 5. Pracuj nad sobą i nad swoim życiem
Wiele ludzi może wyjść teraz z założenia, że wystarczy siedzieć myśli i zmieniać swoje podejście do innych ludzi. I rzeczywiście, jeżeli jest to jedyna rzecz, która powstrzymuje nas przed posiadaniem dobrego życia – to tak.Jednak bardzo często osoby negatywne są zamknięte w swoich myślach i nie robią nic fizycznie, by polepszyć swoje życie. Prokrastynacja zastępuje działanie.Mają skłonność do odkładania zadań.
Jeśli chcesz żyć dobrze i znajdować w swoim życiu więcej momentów do bycia szczęśliwym,zacznij nad sobą pracować mocniej niż inni.- Naprawiaj swoje błędy- Pracuj nad swoim ciałem- Staraj się bardziej w pracy- Realizuj swoje pasje.
Nie szukaj wymówek, szukaj rozwiązań. Nie mów, że czegoś nie da się zrobić, po prostu to spróbuj.Aktywnie działaj każdego dnia, by następnego być lepszą wersją siebie.

Po 6. Bądź wdzięcznym
Ostatni punkt, o którym wiele ludzi może zapominać, to jest zwyczajna wdzięczność.
Dziękujmy za każdą drobną rzecz, która wydarzy się w naszym życiu, za to że nasi bliscy są przy nas.Dużo ludzi czeka, aż w ich życiu wydarzy się niesamowity przełom, niczym wygrana w lotto, aby zaczęli być wdzięcznymi.A tak naprawdę wokół nich cały czas dzieją się małe sukcesy, których nie zauważają, myślą że to nic takiego i nie warto za to dziękować.
Osoba pozytywna zauważa takie rzeczy, dziękuje za każdą drobną rzecz, dlatego dostaje ich jeszcze więcej.
Musisz zrozumieć, że duże zmiany biorą się z małych decyzji, niewielkich ale konsekwentnych starań.Jeżeli docenisz cały proces, a nie tylko efekt, odkryjesz prawdziwą radość.



 Słowo na koniec

Życie osoby pozytywnej z początku może wydawać się trudne, bo trzeba wyrzec się złych aspektów, ale z każdym z nich odkrywamy coraz to lepsze życie, w którym jest dużo więcej spokoju.Ludzie widząc osobę pozytywną, mogą wręcz mieć wrażenie, że masz życiowego farta przez to, że ciągle ci się układa. Ale ty będziesz wiedział, że to skutek konsekwentnych decyzji.
Nie każdy musi pozbywać się swoich negatywnych cech od razu, ale z każdą zmianą w nas, zmienia się nasze życie na lepsze. To my decydujemy o tym jak żyjemy. Chcesz wziąć za nie odpowiedzialność, czy obwiniać za nie inne osoby?